czwartek, 21 lutego 2013

Cukiernia pod Amorem

część druga-Cieślakowie.
Świetna książka dla wszystkich którzy lubią sagi rodzinne.Teraźniejszość uzupełniana jest wydarzeniami z przeszłości.Uwielbiam tak napisaną prozę.
Pierwszą część sagi przeczytałam dwa lata temu i zabierając się do drugiego tomu niewiele pamiętałam.Ciekawe kiedy przeczytam część trzecią.Pewnie znowu wtedy gdy zapomnę co działo się w dwóch poprzednich książkach.Niestety w bibliotece ciężko trafić na interesujące mnie tomy.
Saga rodu Zajezierskich ,Cieślaków i Hryciów dzieje się nie tylko w Polsce.Jest wątek emigrantów którzy wyruszyli do Ameryki za lepszym,bogatszym życiem.Są przedstawione dzieje Polski w czasie zaborów i w czasie pierwszej i drugiej wojny światowej oraz Polsce powojennej.
Przedstawione  jest życie mieszczan, ludzi biznesu i ziemian w dawnej Polsce.
Gratka dla osób którzy interesują się historią.


8 komentarzy:

Blogowy Świat pisze...

Mam nadzieję że i mi wkrótce uda sie dorwac w bibliotece ta sage :)

Nitki Ariadny pisze...

Uwielbiam tę serię! Pochłonęłam ją w całości. Najgorsze było oczekiwanie na następne tomy. Świetna lektura!

Promyk pisze...

Całość rzeczywiście jest rewelacyjna. A jeszcze bardziej podoba mi się najnowsza powieść tej autorki: "Podróż do miasta świateł:Róża z Wolskich". Już nie mogę się doczekać kolejnej części.:)

natanna pisze...

Zdobyłam w miarę tanio wszystkie trzy tomy i już się cieszę na czytanie.)

Alicja pisze...

"Cukiernie pod aniolem " dostalam w ubieglym roku od corci z Polski na urodziny..przeczytalam ja bardzo szybko..to piekna powiesc pokoleniowa..mysle ze i Ciebie wciagnie ten tom....teraz czytam wszystko co mozna zdobyc o Marii Antoninie:powiesci, panietniki, dzienniki i biografie.Zycze Ci wielu milych doznan z lektura w reku:)

Karola ;) pisze...

całą serię czytałam dwukrotnie uwielbiam tę historię i marzy mi się, że kiedyś powstanie ekranizacja ;)

Karola ;) pisze...

całą serię czytałam dwukrotnie uwielbiam tę historię i marzy mi się, że kiedyś powstanie ekranizacja ;)

Happy Housewife pisze...

Bardzo dobre książki! Wyszła już 1 część "Róży z Wolskich":)A film - też bym była bardzo za!

Co przeczytałam we wrześniu?

W tym miesiącu planowałam przeczytać trzy książki a przeczytałam sześć. Super. Trzy kryminały i trzy obyczajowe. Równowaga zachowana. ...