niedziela, 26 października 2014

Bogowie i książki...

Jak wiecie byłam wczoraj na filmie "Bogowie".
Bardzo mi się film podobał, jestem pod wielkim wrażeniem heroicznej walki docenta później profesora Religi o przeszczepy serca w naszym kraju.
Pierwsze trzy przeszczepy nie udały się ale czwarty był już zwycięstwem. Pacjent żył 7 lat.
Tomasz Kot świetnie zagrał Religę, po prostu był nim.



Ostatnio przeczytałam dwie książki różniące się tematyką.

Pierwszy to kryminał. Oczywiście szwedzki, jakby inaczej.
Akcja książki rozgrywa się w luksusowym ośrodku SPA. Giną ludzie w żaden sposób ze sobą nie powiązani.
Jest tu poruszony problem schizofrenii powiązanej z rozdwojeniem osobowości.
Książka którą z czystym sumieniem polecam. Czyta się szybko, pod koniec książka jest pełna wartkiej akcji i z napięciem czeka się na finał.





No i książka odbiegająca od tematyki wcześniejszej.
Książek Katarzyny Michalak nie muszę przedstawiać. Ma ona grono wiernych czytelniczek.
Ja czytając książkę " Dla Ciebie wszystko" znów sobie popłakałam .
I tak jest przy każdej książce Pani Kasi.
Los osieroconego samotnego dziecka bez nóżki był mi tak bliski że miałam ochotę wziąć je w ramiona i nigdy nie wypuścić.Wiem że to tylko powieść ale i w życiu jest wiele dzieci porzuconych maltretowanych chorych i  niepełnosprawnych.


Jak można przejść obojętnie wobec tych wszystkich okropności.
Ja już staram się nie oglądać Wiadomości, później nie mogę spać gdy słyszę o rodzinach zastępczych maltretujących dzieci czy o gwałtach na paromiesięcznych niemowlętach.
Dlaczego tak się dzieje, dlaczego dzieciństwo wielu dzieci jest tak okrutne?

Wczoraj był pogrzeb nauczycielki matematyki mojego syna która przez dwa lata walczyła z rakiem.
Miała tylko 50 lat.
Była człowiekiem o wielkim sercu miała czas dla swoich uczniów, kochała ich.Pracowała z dziećmi do końca chociaż była bardzo chora i wycieńczona chemioterapią.

 

„Pozostaniesz na zawsze w sercach i pamięci tych, którzy Cię bardzo kochali” Z ufnością w 
Bogu "zawiadamiamy, ze w dniu 23.10.2014 r. odeszła od Nas Ukochana śp. LUCYNA XXXXXXXXXXXX
 lat 50."



Dlaczego dobrzy ludzie umierają? Tyle jeszcze  mieli do zrobienia, do przekazania nam i następnym pokoleniom.
Dzisiaj dopadła mnie nostalgia, niedługo Wszystkich świętych może dlatego wspominam.
 Tak dużo wspaniałych ludzi odeszło od nas.
Ania Przybylska , Pani Lucyna i wielu innych.






4 komentarze:

Justyna L pisze...

Film "Bogowie" na mnie także wywarł duże wrażenie :)

raeszka pisze...

Co do filmu, to nie wiem czemu ale jakoś mnie nie kusi do obejrzenia ...

Co do książek, to i tu mamy inne gusta :).
Nie mogę czytać takich o chorobach czy krzywdzie dzieci, bo za bardzo to przeżywam ...

Blogowy Świat pisze...

Film "Bogowie" genialny!

AsiaB pisze...

Ciekawie brzmi..

Bullet journal czy kalendarz?

Witajcie moi drodzy w ten mglisty ranek. Praktycznie przez cały wrzesień męczy mnie katar. Szczególnie rano i wieczorem. Mam już dość o...