piątek, 6 marca 2015

Pani fortuny.


Nareszcie przeczytałam książkę którą czytałam dość długo .Z przerwami. Nie dlatego że mi się nie podobała ale dlatego że w międzyczasie zdawałam egzaminy i musiałam czytać książki związane z moimi studiami.
Książka obszerna licząca 635 stron. Autor popularny ale nigdy po niego nie sięgnęłam.Graham Masterton znany jest czytelnikom lubiącym horrory a ja tego gatunku literatury nie znoszę.
Tym razem książka jest typową powieścią obyczajową.
Rodzina bankierów ze Szkocji. Bogata ale niezbyt szczęśliwa. Surowy ojciec, zdominowana przez niego matka, przemoc w rodzinie.
Effi Watson wychowywana wśród bankierów też chciała zająć się w przyszłości sprawami finansowymi. W XIX wieku było to nie do pomyślenia. Kobieta miała siedzieć w domu i "pachnieć".
Ale Effi dążyła do celu nie przejmując się opinią publiczną.
Została najbogatszą kobietą i największą skandalistką.
Akcja toczy się na przełomie XIX i XX wieku.Zaczyna się  w konserwatywnej Anglii a kończy w Ameryce: I wojna światowa, krach na giełdzie lat 30-tych, lata prohibicji.
Effi miała wspaniały zmysł do spraw finansowych ale w życiu prywatnym nie miała tyle szczęścia.
Małżeństwo okazało się pomyłką, sama wychowywała dwie córki.
Effi była osobą dyspotyczną lubiła dominować w świecie przeznaczonym dla męźczyzn.
Książka bardzo mi się podobała, jest ciekawa i nie nudzi..
Lubię czytać o silnych kobietach sukcesu.

Autor:
Graham Masterton
Wydawnictwo:
Książnica , Listopad 2011
ISBN:
978-83-245-7891-7
Liczba stron:
640

3 komentarze:

anastazja pisze...

Rzeczywiście ciekawa książka,ja też lubię tego typu powieści a horrorów nie czytam

burana25 pisze...

Nie znam tej książki, a wygląda ciekawie :-) Dzięki za recke, przekonałaś mnie :-*

raeszka pisze...

Oj ja od lutego nie sięgnęłam do książki, a codziennie na nią patrzę ... Gdzieś mi ten czas umyka ...

Książka wydaje się ciekawa :).

Zakupy różne.

Puder sypki z Aliexpress. Bardzo fajny nie uczula(przynajmniej mnie) i dość wydajny Zakupy z Empiku. Naklejki do plannera i taśmy ...