niedziela, 24 lipca 2016

Vegańska zupa pomidorowa z soczewicą.

 



W niedzielę kolejna vegańska potrawa - zupa pomidorowa z soczewicą. Pyszna! 
Dla zainteresowanych podaję przepis. Znalazłam go gdzieś w sieci.

Zupa pomidorowa z czerwoną soczewicą i mlekiem kokosowym

średniej wielkości cebula
2 gałązki selera naciowego
3 ząbki czosnku
łyżka przyprawy curry
2 puszki pomidorów krojonych bez skórki Łowicz
½ łyżeczki soli
4 łyżki oleju
250 g czerwonej soczewicy
dodatkowo:
mała czerwona cebula
½ pęczka świeżej kolendry
mleko kokosowe
  1. Cebulę drobno posiekać.
  2. Selera pokroić w kostkę.
  3. Czosnek przecisnąć przez praskę.
  4. Na patelni rozgrzać olej, wrzucić cebulę, seler i czosnek.
  5. Dodać przyprawę curry i sól.
  6. Smażyć 4 minuty na małym ogniu, często mieszając.
  7. Dodać pomidory i smażyć razem jeszcze 5 minut. Soczewicę dokładnie umyć, przełożyć do garnka, zalać 2 l wody. Ugotować do miękkości, dodać zawartość patelni z pomidorami. Dokładnie wymieszać i gotować razem jeszcze 10 minut. Na koniec doprawić mlekiem kokosowym. Zupę rozlać na talerze, posypać posiekaną świeżą kolendrą i cienko pokrojoną czerwoną cebulą. Smacznego :)

2 komentarze:

Angela H. pisze...

O widzisz, ta zupa to coś dla mnie! Zawsze chętnie spróbuję czegoś nowego :)

AsiaB pisze...

Uwielbiam zupę pomidorową..ciekawy przepis:)

Co przeczytałam we wrześniu?

W tym miesiącu planowałam przeczytać trzy książki a przeczytałam sześć. Super. Trzy kryminały i trzy obyczajowe. Równowaga zachowana. ...