niedziela, 17 lipca 2016

Wegański gulasz z ciecierzycy.

Jak wiecie od paru tygodni jestem na diecie wegańskiej.
Czuję się świetnie. Do tego porzuciłam picie kawy. Nie smakuje mi teraz. A musicie wiedzieć że kiedyś bez kawy nie mogłam żyć. Piłam dwie trzy dziennie.


 Może gulasz nie wygląda zbyt apetycznie ale jest bardzo smaczny. Cała rodzina się nim zajadała chociaż do tego jedli i kotlety mielone. Oni weganami nie chcą być, muszę gotować dwa obiady.
Podaję przepis może ktoś skusi się na ten wegański rarytas.



Wegański gulasz z ciecierzycy
Składniki:
ok 300g ciecierzycy
2 cebule
4 świeże, dojrzałe pomidory lub ewent. 1 puszka 
2 czerwone papryki
2 ząbki czosnku
1 mały koncentrat pomidorowy
Przyprawy : sól, pieprz, papryka słodka i ostra, świeża bazylia i pietruszka,oliwa

Ciecierzycę namaczamy na noc na przynajmniej 12h. Odsączamy wodę w której się moczyła, przepłukujemy, nalewamy nową wodę i gotujemy na średnim ogniu. Kiedy zacznie puszczać pianę, usuwamy ją łyżką. Zmniejszamy ogień i gotujemy jeszcze ok 45 min, zależnie od rodzaju, godzin namaczania itp. Kontrolujemy twardość cieciorki co jakiś czas. Kilka minut przed końcem solimy. 

Cebulę drobno siekamy, szklimy na oliwie . Dodajemy pokrojoną paprykę i dusimy pod przykryciem. Pomidory nacinamy na górze i na dole na krzyż i sparzamy wrzątkiem. Po chwili opłukujemy pod zimną wodą i ściągamy skórkę. Kroimy i wrzucamy do reszty. Dodajemy ciecierzycę wraz z częścią jej wody. Wciskamy czosnek i doprawiamy do smaku. Dodajemy koncentrat i dusimy na małym ogniu. 


3 komentarze:

Moje zaczytanie pisze...

Podoba mi się ten przepis. A ja akurat mam ciecierzycę a ponieważ weganami nie jesteśmy wykorzystam dzisiejsze resztki mięsne z obiadu.
Zaraz mocze ciecierzycę...dzięki za podpowiedź obiadu na jutro.

Pozdrawiam serdecznie.

Elzbieta Jon pisze...

Dziekuje,że mogę odwiedzać tak cudne miejsce! Pozdrawiam cieplutko i zostawiam uśmiech zroszony pozytywna energią <3

AsiaB pisze...

Mam nadzieję, że wytrwasz w tej diecie:)

Zakupy różne.

Puder sypki z Aliexpress. Bardzo fajny nie uczula(przynajmniej mnie) i dość wydajny Zakupy z Empiku. Naklejki do plannera i taśmy ...